Darmowa dostawa od 99,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Czy czujesz zmęczenie po zimie ? Co z tym zrobić ?

2023-04-15
Czy czujesz zmęczenie po zimie ? Co z tym zrobić ?

Czy czujesz zmęczenie po zimie ? Co z tym zrobić ? 

Wiosna, wiosna… Wiosna, ach to Ty! Wszyscy dookoła śpiewają, podskakują, a Ty odczuwasz zmęczenie, senność i nie możesz dojść do siebie po obudzeniu z zimowego snu? Ospałość i brak energii częściej występują w okresie jesieni i zimy, kiedy bardziej dotkliwie odczuwamy brak światła. Jednak początek wiosny tzw. przesilenie wiosenne to także czas, w którym możemy odczuwać obniżony nastrój i brak chęci do działania.  Jeśli zauważyłeś, że ten problem Ciebie dotyczy warto wprowadzić do swojej codziennej rutyny kilka zmian, aby rozruszać uśpiony po zimie organizm! 

 

Wiosenne porządki 

Jedną z najpopularniejszych metod na oczyszczanie jest tzw. detoks sokowy lub dieta warzywno-owocowa. Są to metody oparte na dietach bardzo niskokalorycznych i powinny być połączone z dawką błonnika, aby wzmocnić ich działanie. Warto więc tu zaznaczyć, że w rzeczywistości diety głodówkowe lub o bardzo niskiej podaży kalorii, powodują uwolnienie wiele toksyn zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Kiedy w wyniku dużego niedoboru kalorii doprowadzamy do intensywnego spalania tłuszczu zapasowego, wiele toksyn uwalnianych jest prosto do krwi. Warto o tym pamiętać z powodu wielu aspektów zdrowotnych, w czasie takiej diety będziemy odczuwać zmęczenie, ból głowy, a w przypadku istniejących problemów ze zdrowiem możemy zauważyć nawet konsekwencje zdrowotne. 

Oczywiście nie jest to powód zaniechania stosowania diet redukcyjnych u osób z nadwagą czy otyłością, jednak z powodu wielu aspektów zdrowotnych, zdecydowanie lepiej to zrobić z głową, a nie tak restrykcyjnymi metodami! 

D jak Słońce

 Po zimie, jeśli nie zadbaliśmy o odpowiednią suplementację w tym okresie, możemy być narażeni na występowanie niedoborów witaminy D. Jej synteza zachodzi bowiem w skórze pod wpływem światła, którego w okresie jesieni i zimy jest znacznie mniej. Wiosna to dobry czas na wykonanie badania krwi, które wskaże konkretnie na jakim poziomie znajduje się zawartość witaminy D w naszym organizmie. Jej niedobór może być powodem odczuwania nadmiernego zmęczenia i braku energii. Pamiętajmy także, że witamina D bierze udział w syntezie neuroprzekaźników, które są bezpośrednio związane z naszym nastrojem. Wiosną, kiedy słońce świeci coraz jaśniej i dłużej, oprócz badań korzystajmy także coraz więcej z przebywania na świeżym powietrzu.

 

Jesteś tym co jesz

 Za pobudzenie oraz poziom naszej energii odpowiada także to, co jemy! Na wiosnę warto ograniczyć spożywanie żywności wysokoprzetworzonej – słodyczy, słonych przekąsek, żywności typu fast food. Spożywanie żywności bogatej w dużą ilość cukrów prostych powoduje szybki wzrost stężenia glukozy we krwi, chwilowe podniesienie poziomu serotoniny, a następnie ich gwałtowne spadki. Takie wahania mogą skutkować jeszcze większym pogorszeniem nastroju. Dodatkowo żywność wysokoprzetworzona ma właściwości prozapalne poprzez co może pogarszać nasze samopoczucie oraz powodować spadki koncentracji. Spróbuj, zamiast kupować fastfoody, przyrządzać ich zdrowe odpowiedniki w domu, a zamiast popularnych słodyczy wprowadzić zdrowsze zamienniki – świetnie sprawdzą się tu batony Dobry Squad, które składają się głównie z suszonych owoców i orzechów. 

 

Kolorowy talerz

Za pobudzenie oraz poziom naszej energii odpowiada także to, Rozsądnym pierwszym krokiem będzie wprowadzenie do swojej diety większej ilości warzyw i owoców, a jest to niezbędne jeśli chcemy zwiększyć swój poziom energii i poprawić nasz nastrój. Dzięki warzywom i owocom dieta jest zdecydowanie bardziej odżywcza, zawiera więcej witamin oraz składników mineralnych. Dzięki temu, że są bogate w błonnik oraz mają mało kalorii w dużych objętościach pobudzają nasz metabolizm oraz dają uczucie sytości, dzięki któremu łatwiej ograniczyć dojadanie. Warto wprowadzić zasadę, aby połowę każdego posiłku stanowiły warzywa i/lub owoce. 

Czy tłuszcze są zdrowe ? 

Bardzo ważnym składnikiem diety, który może przywrócić nasz balans energetyczny są zdrowe tłuszcze. Oliwa z oliwek, orzechy, a także tłuste ryby to niezbędne składniki planu żywieniowego, który ma nas pobudzić i poprawić nastrój. Warto także sięgać po produkty bogate w tryptofan, który jest niezbędny w produkcji serotoniny – np. orzechy, rośliny strączkowe, pestki dyni, banany, tłuste ryby czy sezam. Łatwo zapewnić zdrowe tłuszcze w diecie dodając olej MCT Dobry Squad do swojej porannej kawy lub jogurtu. 

Pamiętajmy, że wiosna to dobry czas, aby wprowadzić zmiany w swoim sposobie odżywiania i stylu życia, aby poczuć się lepiej i rozruszać organizm wybudzony z zimowego snu!

 

Dowiedz się również o:

Co się stanie jak będziesz jeść jednego batona codziennie ?

Sezon jesienny jest tuż za rogiem, a wraz z nim nadchodzi okres, w którym wzmocnienie odporności staje się kluczowe. Odkryj, jak baton z serii VITAMIN, wzbogacony witaminą C i cynkiem, może pomóc Ci w przygotowaniach na jesienne wyzwania. Poznaj tajemnicę smaku tropikalno-pomarańczowego i zdrowia skrywającego się w batonie, który dba o Twoją odporność. To pyszna droga do utrzymania zdrowia w sezonie, który wymaga szczególnej troski o nasze ciało.

Read More »
Zaufane Opinie IdoSell
5.00 / 5.00 10 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-04-02
Dziękuję za pyszne batony
2024-03-18
Szybka wysyłka, miła obsługa. Polecam z całego serca!
pixel