Darmowa dostawa od 99,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Jakie przekąski zabrać ze sobą na wiosenne wojaże ?

2023-04-24
Jakie przekąski zabrać ze sobą na wiosenne wojaże ?

Jakie przekąski zabrać ze sobą na wiosenne wojaże ? 

Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik kiedy ruszasz na wycieczkę.

Słońce, ruch i pusty brzuch

Przy pierwszych promieniach wiosennego słońca coraz śmielej korzystamy z przebywania na świeżym powietrzu. To idealny czas, aby zadbać o większą ilość aktywności fizycznej. Ruch pomoże uporać się z przesileniem wiosennym, pobudzi nasz organizm, doda więcej energii. Aktywność fizyczna to większy poziom serotoniny, dopaminy oraz endorfin, a ta mieszanka to zestaw idealny dla poprawy naszego nastroju !

Warto też wspomnieć o tym, że każda aktywność ma sens dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Jeśli brak Ci czasu lub możliwości nie musisz skupiać się na specjalistycznych treningach, ale nie zapominaj o ruchu dostosowanym do swoich zasobów. Spacery oraz tzw. NEAT, czyli spontaniczna aktywność fizyczna niezwiązana z treningiem mają ogromne znaczenie. To o co warto zadbać w każdym przypadku to systematyczność!

A skoro wiosną więcej przebywamy na świeżym powietrzu, a rzadziej jesteśmy w domach.. potrzebujemy rozwiązań na szybkie przekąski. Bo umówmy się.. kto nie robi się głodny podczas długiej wędrówki w górach albo wycieczki rowerowej? 

Dlaczego warto zabrać ze sobą przekąski ?

Regularność żywienia to jeden z wielu mitów, które krąży na temat zdrowego odżywiania. W wielu miejscach można natknąć się na informacje o niezbędnych 5 posiłkach w ciągu dnia. W kontekście procesu odchudzania nie jest to kluczowe – tak, jak deficyt kaloryczny. Natomiast warto dodać tutaj „ALE”! Regularność jedzenia (dostosowana do swojego rytmu dnia) jest bardzo istotnym czynnikiem poprawiającym pracę naszego układu pokarmowego. Dzięki odpowiednim porcjom i przerwom pomiędzy spożywaniem posiłków lepiej pracują wszystkie enzymy trawiennie, nasz układ pokarmowy nie jest obciążony, odczuwamy mniejsze wzdęcia i pozbywamy się dyskomfortu trawiennego. Po drugie systematyczność jedzenia powoduje mniejsze wahania poziomu glukozy we krwi, dzięki czemu dbamy o pracę naszej trzustki i wątroby. I po trzecie – długotrwałe „głodzenie” sprzyja zjadaniu większych porcji oraz przejadaniu się w kolejnych posiłkach. Niech pierwszy rzuci kamień ten kto nigdy nie zaznał wilczego głodu kiedy nie miał czasu jeść przez cały dzień. Taki mechanizm powoduje duże rozregulowanie naszej gospodarki węglowodanowej, może się przyczyniać do zaburzeń odczuwania głodu i sytości, a także być powodem tycia. Nie musisz skupiać się na konkretnej ilości posiłków – nie dla każdego właśnie te 5 będzie dobrą opcją. Ale warto dbać o to, aby spożywać posiłki równomiernie rozłożone w ciągu dnia nie doprowadzając do bardzo dużego (nadmiernego) uczucia głodu. 

5/5

Baton PROTEIN BROWNIE

Wyjątkowy, pieczony baton proteinowy o prostym składzie:

Daktyle, izolat białka WPI90 i kakao.

Po co to białko ?

Najbardziej popularne przekąski, po które sięgamy na szybko to wafle ryżowe, paluszki, wafelki.. czyli produkty zawierające głównie węglowodany. Nie mniej często w tej grupie znajdują się słodycze, które dodatkowo obciążają nasz organizm dużą ilością niezdrowych kwasów tłuszczowych. Tego typu przekąski nie dadzą nam poczucia sytości na długo. Dlaczego? Bo mało w nich białka! To właśnie białko daje nam uczucie „najedzenia”. Oprócz tego dzięki podaży białka dbasz o swoje mięśnie (ważne dla aktywności fizycznej!), a także o włosy, skórę i paznokcie, które potrzebują budulca. 

Czy istnieje idealna przekąska ?

Jeżeli wybierasz się na krótką wycieczkę super pomysłem będą wszelkie jogurty, kefiry czy skyry w formie pitnej. Wybierz te naturalne bez dodatku cukru. Z łatwością wypijesz je jako przekąskę na szybko. Problemem może tutaj być jedynie brak dostępu do lodówki i długotrwałe ogrzewanie produktu, które może spowodować jego zepsucie. W takim wypadku lepiej z nich zrezygnuj!

Dobrym pomysłem na zdrową przekąskę jest po prostu dobrze zbilansowana kanapka. Ciemne pieczywo, źródło białka – np. chuda wędlina, twarożek, jajko i warzywa to doskonałe rozwiązanie na szybkie posilenie. W przypadku kanapki, podobnie jak z nabiałem – może się zepsuć kiedy długotrwale będzie ogrzewana, więc musisz te pomysły dostosować do siebie. 

Sucha przekąska, która się nie psuje i możesz ją mieć zawsze ze sobą to orzechy. Dostarczają one bardzo zdrowe tłuszcze ważne dla naszego zdrowia. Jednak trzeba mieć na uwadze, że mają one dość dużą kaloryczność w małej objętości. Dodatkowo zawierają mniej białka niż wyżej wymienione przekąski. Musisz sprawdzić czy czujesz się po nich najedzony!

I na koniec – przekąska idealna! O dużej zawartości białka, bardzo sycąca i niewymagająca schłodzenia! O czym mowa? O batonach proteinowych – np. Dobry Squad! Batony zawierające białko serwatkowe mogą być świetnych rozwiązaniem na wiosenne wojaże. Są łatwo dostępne, sycące, smaczne i dzięki nim z łatwością dotrwasz do kolejnego posiłku bez potrzeby podjadania! 

Podsumowanie

Nie zamartwiaj się głodem podczas aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, ale zadbaj o rozwiązania dostosowane do tego, co robisz. Zabierz ze sobą przekąskę pełną białka, nie głodź się długotrwale, a Twój organizm Ci się odwdzięczy! 

PODOBNE ARTYKUŁY

Co się stanie jak będziesz jeść jednego batona codziennie ?

Sezon jesienny jest tuż za rogiem, a wraz z nim nadchodzi okres, w którym wzmocnienie odporności staje się kluczowe. Odkryj, jak baton z serii VITAMIN, wzbogacony witaminą C i cynkiem, może pomóc Ci w przygotowaniach na jesienne wyzwania. Poznaj tajemnicę smaku tropikalno-pomarańczowego i zdrowia skrywającego się w batonie, który dba o Twoją odporność. To pyszna droga do utrzymania zdrowia w sezonie, który wymaga szczególnej troski o nasze ciało.

Read More »
Zaufane Opinie IdoSell
5.00 / 5.00 10 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-04-02
Dziękuję za pyszne batony
2024-02-12
Obsługa zamówienia przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Jestem bardzo zadowolona z szybko otrzymanej paczuszki pełnej pysznych batonów !
pixel